Till nyhetslistan

Tystnadens bön i Sankta Birgitta kyrka

Tystnadens bön är en stilla bönestund som hålls i Nykarleby Sankta Birgitta kyrka torsdagar kl. 19.

2023-04-19 Kyrkvalven punktbelysning 2.jpg

VAD ÄR TYSTNADENS BÖN?
Människor har i alla tider sökt sig till kyrkan för att tala med Gud. Man kommer med sitt "hjälp", sitt "tack" och sitt "förlåt". Man kommer till kyrkan också för att helt enkelt vara inför Guds ansikte.

Tystnadens bön i vår nyrenoverade kyrka, Sankta Birgitta, innebär en möjlighet till att tyst tala med Gud, men också att i tystnaden försöka lyssna till vad Gud vill säga oss. Vad vill Gud säga mig i det livsskede som jag just nu befinner mig och i de utmaningar som jag står inför?

Vi möts till Tystnadens bön i Sankta Birgitta kyrka i Nykarleby under torsdagskvällarna i höst kl. 19. Vi sjunger en psalm eller andlig sång och lyssnar till någon av veckans bibeltexter varefter vi går in i tystnaden. Efter en halvtimme avslutar vi med bönen Vår Fader.

Om du har frågor eller annars vill kontakta mig på förhand går det bra att ringa mig! Varmt välkommen med!

hälsar

Ann-Mari Audas-Willman