Pappersänglar som barnen pysslat flyger omkring i St:a Birgitta kyrka.
Änglar som barnen pysslat flyger omkring i St:a Birgitta kyrka.

Barn och familj

Nykarleby församling är har många unga medlemmar och är glada över varenda en av dem. Jesus har sagt att vi alla borde omvända oss och bli som barnen. Vi tror därför att vi alla har mycket att lära av dem och att de är en väsentlig del av vår församling.

Vi hoppas att barnen i församlingens gemenskap ska få växa och lära känna Gud och den kristna tron. Vi ordnar klubbar, grupper och evenemang ooch hoppas att var och en hittar ett sammanhang där de känner sig hemma. Bland annat ordnas:

• Juniorgrupper
  • Miniorgrupper
  • Barnkörer
  • Föräldra-barn-grupperna "Stora och små"
  • Eftisklubb
  • Barnläger (höstlov, sportlov, sommarlov)
  • Familjegudstjänster, knattegudstjänster och babykyrka

Välkommen med! Om det är något du undrar, önskar eller vill dela när det gäller vår verksamhet för barn och deras familjer, så kan du t.ex. vända dig till Ann-Charlott Ek (040 868 7061) eller titta in till henne i Nykarleby församlingshem på Gustav Adolfsgatan 5.