Ungdomar leker i sanden vid Pörkenäs.

Välkommen med i församlingens ungdomsverksamhet!

Vi ordnar ett mångsidigt program för unga i församlingen. Menyerna här under är indelade enligt de orter där verksamheten hålls, men allt program är till för dig, oberoende av ort!

Välkommen med!

Centrum

Café Droppen

Café Droppen är en ungdomssamling som ordnas på fredagar kl 20.00 i församlingshemmet i Nykarleby. Vi firar andakt tillsammans, avnjuter någon form av servering och gör något tillsammans. Välkommen med!

Information dyker även upp på instagram och snapchat, där kan man se om det blivit någon ändring i programmet eller vad som är pågång just nu.

Instagram: cafedroppen

Snapchat: nyykaabidroppen

Hjälpledarskolning

Hjälpledarskolningen är till för dig som har konfirmerats och som tyckte att bl.a. Rippilägret var roligt och gärna skulle vilja vara hjälpledare själv på läger.

Hjälpledarskolningen ger färdigheter för olika ledaruppgifter inom församlingens barn- och ungdomsarbete. Hjälpledarskolningen startar på hösten och pågår fram till april. Lektionerna hålls varannan onsdag, två lektioner per gång. Vid avklarad hjälpledarskolning får du ett intyg som motsvarar en studievecka (40 h).

Vi samlas varannan onsdag kl 14.30-16 i Fisken, ungdomsutrymmet i Nykarleby församlingshem.

Måndagsgruppen

Smågruppen är för dig som går på åk 9 och uppåt. Man träffas för att diskutera och umgås. Varje vecka med undantag. Ta kontakt med Ella-Mari för mera info.

Munsala

Nätet

Nätet kallas våra ungdomskvällar för åk 7 och uppåt som ordnas i församlingshemmet i Munsala i regel varannan fredag kl. 19-23. Vi satsar på gemenskap och att trivas tillsammans. Vi har olika program, servering och firar andakt ca kl 21. Efter det är det öppet slut fram till kl. 23.

Instagram: natet.official.loftet
Snapchat: ungledarjohanna

Hjälpledarskolning

Vi samlas i Munsala församlingshem varannan onsdag kl 15-16.30.

Datumen för höstens hjälpledarskolning är: 16.8, 30.8, 13.9, 27.9, 11.10, 25.10, 8.11, 22.11, 13.12 och 20.12.

Ungdomarna får åka med skolbussen till Munsala, stiga av vid Munsala skola och gå till församlingshemmet. Församlingspedagogen delar ut bussbiljetter åt de som annars inte åker den sträckan. De får mellanmål på plats.

Smågruppen

Smågruppen är en grupp på ca 4-10 personer i åldern 16+. Vi samlas för att lära känna Gud och varandra bättre, dela liv och tillsammans diskutera, läsa Bibeln och be.

Vi samlas varannan söndagkväll kl 17-19 i Munsala församlingshem, med start den 13.8

Open House

Open House är en kväll för barn och ungdomar i åk 5 och uppåt och ordnas varannan lördag kl. 19-21 i Hirvlax baptistkyrka. På Open House har vi skoj tillsammans, olika program varje gång, servering, och andakt till sist.

Open House är ett samarbete mellan baptistkyrkan i Munsala och Nykarleby församling.

Höstens datum är: 16.9, 30.9, 14.10, 28.10, 11.11, 25.11 och 9.12.

Ansvariga ledare är: Isabella Spiby (baptistkyrkan) och Johanna Häggblom (Nykarleby församling)

Jeppo

Loftet

Loftet är de ungdomssamlingar som hålls i Jeppo för åk 7 och uppåt. Samlingarna hålls på Loftet som är församlingens utrymmen. (vinden vid församlingshemmet, egen ingång bakvägen Kyrkvägen 112). Tillsammans firar vi andakt, umgås, har program och äter något gott tillsammans.

Vi samlas i regel varannan torsdagkväll kl. 19.30-22.

Instagram: natet.official.loftet
Snapchat: ungledarjohanna

Hjälpledarskolning

Vi samlas i Munsala församlingshem varannan onsdag kl 15-16.30.

Smågrupper / Lifegroup

Vi samlas ungefär varannan söndagkväll kl 18-20 i Munsala församlingshem.