Mission

Mission handlar om att sprida det glada budskapet - evangeliet om Jesus Kristus. Vi har alla en kallelse att vara Kristusljus i den vardag som är vår. Av kärlek till alla folk kallar Gud några av oss att lämna Finland, för att vara Kristusljus i en kultur där evangeliet ännu inte har förkunnats. Vi kallar dem missionärer. Som församlingsmedlemmar kan vi stöda missionsarbetet genom att be för missionärerna och församlingarna ​​​​​som de arbetar i.

Nykarleby församling stöder Chamilla och Kristian Sjöbacka i Kenya, Christina Harald i Mongoliet och Anna-Lena Särs i Senegal.

Missionskretsar möts regelbundet i församlingen. Luncher och basarer ordnas för att samla in medel till missionsarbetet. Församlingens driver också ett missionsloppis på Bankgatan 12 i Nykarleby.

Det behövs många händer och många hjärtan i frivilligarbetet för missionen. Välkommen med!

Missionskretsar

Församlingens missionskretsar är grupper som på olika sätt arbetar för missionen.
Mer info om missionskretsarna hittar du genom att klicka här.

Barn sitter på en stenmur.