Församlingen driver ett Missionsloppis på Bankgatan 12 i Nykarleby till förmån för olika missionsprojekt samt för församlingens eget diakoniarbete. Arbetet utförs på talkobasis med hjälp av frivilliga som ger av sin tid och sitt engagemang. Vi har öppet måndag till torsdag kl 16-18.

Intäkterna som kommer in från Missionloppis fördelas mellan diakonin (30%), FMS (25%), SLEF (25%), Vänförsamlingarna (10%) och Såningsmannen, Christina Harald (10%).

Det finns alltid plats för fler talkoarbetare som hjälper till med olika uppgifter i loppiset. Uppgifterna består främst av kassaarbete, sortering av varor och chaufförsuppdrag. Välkommen med i ett glatt och engagerat gäng!

Du kan anmäla dig som frivillig och även bekanta dig med andra uppgifter via församlingens frivilligpool:

https://www.nykarlebyforsamling.fi/delta-och-paverka/frivilligpoolenÖppna länk i ny flik

Kontaktpersoner: Benita Holm, Tel: 050–3291543 och diakon Anne Holm-Haavisto Tel: 040–8667052.

Huset där Missionsloppiset är.