Till nyhetslistan

Sommararbetare/Säsongsarbetare sökes

Vill du arbeta på gravgård i sommar? Nu kan du som är född 2008 eller tidigare söka anställning som sommar- eller säsongsarbetare i församlingen.

Hjältegravarna i Nykarleby centrum

Vill du arbeta utomhus i sommar? Foto: Roy Björkman

Församlingen söker personer som kan utföra skötsel- och underhållsarbeten under sommarhalvåret vid gravgårdarna, kyrkorna och församlingshemmen i både Nykarleby centrum, Jeppo och Munsala.

Sommararbetarna bör vara födda 2008 eller tidigare. Anställningen för dem gäller för ett antal veckor under juni-augusti.

Säsongsarbetarna bör vara 18 år eller äldre och anställningen gäller för tiden maj-september eller enligt överenskommelse. Arbetet förutsätter förmåga till fysiskt utomhusarbete.

Tilläggsuppgifter ger församlingsmästare Roy Björkman per telefon 040 8687058 för Nykarleby centrum, Andreas Bäck tfn 040 8687059 (Munsala) och Siv Westin tfn 040 868 7060 (Jeppo).

Uppge i ansökans rubrik om du söker sommararbete eller säsongsarbete eller båda. Skriv i ansökan om du söker till Nykarleby, Jeppo eller Munsala eller en kombination av dessa. Obligatoriska uppgifter är namn, adress, telefonnummer och födelseår. Observera att den som söker som säsongsarbetare skall ha fyllt 18 år innan arbetet inleds.

Endast de som blir valda kontaktas personligen.

Ansökan skickas som e-post senast torsdag 29.2 till andreas.back@evl.fi.

2024-02-06 11:04:00.0